Pot face robotii dragoste? - Laurent Alexandre, Jean-Michel Besnier


„Școala din 2050 nu se va mai ocupa de cunoștințe, ci de creiere. Cei trei piloni ai școlii – conținutul, metoda, personalul – trebuie reconsiderați. Mai întâi, vor trebui reabilitate științele umaniste și cultura generală, deoarece concurența cu mașinile în ceea ce privește materiile tehnice va fi în curând inutilă. Apoi, vor trebui personalizate sistemele educaționale, în funcție de caracteristicile neurobiologice și cognitive ale fiecărui elev. În fine, vor trebui aduși în școli specialiști în domeniul neuroștiințelor, deoarece profesorul din 2050 va fi în primul rând un expert în «neurocultură». Introducerea tehnologiilor NBIC, în scopul de a îmbunătăți tehnicile educative, va cere în același timp și o reflecție neuroetică temeinică: nimeni nu dorește ca școala să devină o instituție neuromanipulatoare. În fața provocării lansate de generalizarea inteligenței artificiale, este nevoie urgentă de a demara modernizarea educaţiei. Numai așa vom contrazice profeția lui Bill Joy, cofondator al companiei Sun Microsystems, care în anul 2000 prevedea că «viitorul nu va avea nevoie de noi».“ – Laurent Alexandre


lei27 
  • Cod SKU: 9789735063450
  • Transport:  

Aflați mai multe


LAURENT ALEXANDRE este de profesie chirurg urolog și director al companiei NBIC Finance. Este interesat de mişcarea transumanistă şi de impactul acesteia asupra destinului omenirii. Scrie articole pentru Science & santé, Le Huffington Post, Le Monde şi L'Express, supliment al cotidianului Le Monde. Este, de asemenea, autor a numeroase cărți, printre care La mort de la mort (2011), La Défaite du cancer (2014), La guerre des intelligences (2017), L'IA va-t-elle aussi tuer la démocratie? (2019). 


JEAN-MICHEL BESNIER este profesor de filozofie și doctor în științe politice. Profesor la Universitatea Sorbona (Paris IV), este membru al Consiliului științific IHEST (Institut des hautes études pour la science et la technologie) și MURS (Mouvement universel pour la responsabilité des scientifiques). Cercetările sale se orientează în direcţia influenţei pe care ştiinţa şi tehnica modernă o exercită asupra filozofiei şi eticii: L'humanisme déchiré (1993), Réflexions sur la sagesse (1999), L'irrationnel nous menace-t-il? (2006), Demain les post humains: le futur a-t-il encore besoin de nous? (2009), Un cerveau très prometteur: conversation autour des neurosciences (2015).

Editura
Humanitas